Иоанн печерский молитва

Подробное и точное описание: Иоанн печерский молитва - святые тексты собранные из всех уголков мира на одном сайте.

Икона Образ Преподобный Иоанн Многострадальный, Печерский

Молитва святому преподобному Иоанну многострадальному, Печерскому

Молитва вторая Иоанну Печерскому

Молитва третья Иоанну Печерскому

О, святый преподобне отче Иоанне! Много пострадал ты ради девства, томимый страстию плотской и подвигами разными удручая себя. Последи в глубокую вшел и по плечи землею себя засыпал еси и тако в лютом страдании всю святую четыредесятницу пребыл еси. В светоносную же ночь Воскресения Христова осиял тебя Божественный свет и голос Божий был к тебе, и исчезла борьба похоти телесной с того часа, и свет тот пребыл с тобою до самой кончины. О, Иоанне преподобне, многими страданиями страсть телесную победив, буди заступником и помощником одержимым похотию и вожделением страстным, но хотящим лучше умрети, нежели согрешити. Свободи страдальцев сих, Иоанне многострадальне, подай им терпение, дабы не падая и не ослабевая переносили они борьбу сию, и моли Господа, да избавит Он их из пучины страстей и от брения нечистоты. Отгони от них сластолюбивые образы и упраздни страсть, подавляющую их, и внуши им уверение, яко Господь сверх силы не попускает человеку искушатися, и избави их от уныния, да исцелившись, прочее время живота проведут в покое. Осени их надеждою будущего света, и настави их упованием на Обетованную Землю Небесную, да прославят Единаго в Троице Бога, Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

ТРОПАРЬ, ГЛАС 1:
Терпения столп воистинну непоколебимый и забрало от вражиих стремлений необоримо, равноангельне и многострадальне отче наш Иоанне, имуще тя, мы, недостойнии, молимся, припадающе к честным твоим мощем тепле: избави нас душетленных страстей плотских и спаси твоими молитвами.

КОНДАК, ГЛАС 2:
Столп целомудрия, вражиими бореньми непобедимь сый аки столп, многострадальное водружение оставил еси нам тело твое, всечестне Иоанне, емуже в немощех душевных и телесных покланяющеся, молим тя, преподобне: моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

СТИХИРА:
Кое хваление принесем тебе, преподобне отче, или коими песньми воспоем подвиги твоя, Иоанне премудре? Во плоти бо сый, безплотнаго врага подвиги твоими победил еси и чистоту соблюл еси, еяже ради много пострадав, и ныне на месте покоя с девственники водворяяся, молися Христу Владыце умирити мир и спасти души наша.

Многими скорбьми подобает нам внити в Царствие Божие (Деян. 14, 22), – сказал апостол Павел. И преподобный Иоанн Многострадальный, возлюбленный ученик Пресвятой Богородицы обители Печерской, российский девственник, поистине много принял скорби ради подвига девства, будучи обручен Небесному Жениху.

Много раз приходил к преподобному Иоанну, затворившемуся в пещере преподобного Антония, некто от братии, боримый наветом диавольским на вожделение плотское, и просил святого, дабы помолился он ко Господу об ослаблении его страсти. Преподобный Иоанн говорил ему: «Брате! Мы сами пригвождаем ум наш к плотолюбию, поэтому Господь праведным судом Своим попускает на нас и страсти, ибо мы никогда не творим плодов достойных покаяния. Если же пробудешь здесь, во святом монастыре, то будешь подобен мужу, стоящему недалеко от пропасти, и уже враг не в силах будет низринуть тебя. Так Господь за терпение твое изведет тебя от рова страстей и от брения нечистоты. И сему преподобному Моисею помолись, и он поможет тебе». Затем, помолившись вместе с братом и взяв одну из костей от мощей прп. Моисея, блаженный Иоанн дал ее ему, говоря: «Приложи это к своему телу». Тот поступил так и тотчас же ощутил, что разжжение угасло и все страсти блудные в плоти омертвели. Тогда вместе – блаженный и брат – воздали хвалу Богу и угоднику Его Моисею, совершающему и по смерти чудеса.

Провидя свою блаженную кончину, преподобный Иоанн Многострадальный также закопал себя в ту яму, в которой однажды подвизался, и там мирно почил около 1160 года, 18 июля. Мощи святого Иоанна стали неоскудевающим источником исцелений от блудной страсти.

Дни памяти: 18/31 июля, 28 сентября / 11 октября

«Многими скорбями надлежит нам войти в Царствие Божие» (Деян.14:22), — сказал Апостол Павел.

Согласно с ним и возлюбленный ученик Иисусов, Иоанн девственник, сказал:

— «Я, Иоанн, брат ваш и соучастник в скорби» (Откр.1:9).

С ними согласен и возлюбленный ученик Пресвятой Богородицы из Печерской обители, наш русский девственник Иоанн, который прозван Многострадальным; действительно много скорбей перенес он ради обещания девства, данного небесному Жениху. Так он сам рассказывал про свою жизнь, незадолго уже до смерти, по следующему поводу. К этому преподобному, затворившемуся на одном тесном месте, в пещере преподобного Антония, и проведшему там всю свою жизнь, приходил часто один из братьев, которого обуревал диавол плотским вожделением; он просил святого помолиться Господу об ослаблении его страсти. Преподобный же Иоанн говорил ему:

— Брат, мужайся, пусть окрепнет твое сердце, терпи во имя Господне и сохрани пути Его, и Он не оставит тебя в руках наших врагов и не даст им уловить тебя.

Отвечал ему обуреваемый страстью:

— Поверь мне, отец, если не дашь мне ослабления, то я не буду знать покоя, но буду ходить с места на место.

Преподобный же Иоанн сказал ему:

— Зачем ты хочешь отдать себя на растерзание врагу? Ты будешь похож на человека, стоящего на краю пропасти; придет к нему враг и внезапно столкнет его вниз, и такое падение будет ужасно, так что потом ему уже не подняться; если же ты останешься здесь, в святом монастыре, ты будешь похож на человека, стоящего далеко от пропасти, которого враг как бы ни трудился тащить, не можете сбросить; так Господь за твое терпение избавит тебя от пропасти страстей и от бренной нечистоты; послушай, брат, я расскажу тебе, что случилось со мной в юности.

И он начал рассказывать всю свою жизнь подробно.

Когда я пришел (говорил он) в этот святой монастырь печерский и стал трудиться по чину святого ангельского иноческого образа, — я, сильно разжигаемый похотью, — весьма много претерпел ради своего спасения! По два, иногда и по три дня я не ел, часто и целую неделю я совершенно не принимал никакой пищи и жаждою умерщвлял себя: целыми ночами я не спал; в таком страдании я провел около трех лет, но и таким образом не нашел я покоя. Тогда я пошел в пещеру, где положен был преподобный отец наш Антоний и пробыл день и ночь в молитве у его гроба; и вот я услыхал голос преподобного ко мне:

— Иоанн, Иоанн, тебе нужно здесь затвориться в пещере, чтоб, не видя ничего и пребывая в молчании, побороть страсть. Господь поможет тебе молитвами Своих преподобных.

— Господи Боже, Спаситель мой, зачем ты оставил меня? будь щедр ко мне, Владыка, потому что Ты один Человеколюбец! спаси меня грешного, ибо Ты один — безгрешный! избавь меня от скверного беззакония моего, чтоб я не погиб в сетях лукавого навеки, спаси меня от этого врага: вот он рычит, как лев, желая меня поглотить. Покажи силу Твою и приди спасти меня! Блесни Своей молнией и прогони его, чтоб он исчез от лица Твоего!

Читайте так же:  Молитва чтобы Бог помог в жизни

Когда я кончил молитву, тотчас свет божественный блеснул как молния, и лютый змей тот исчез; и я его до сих пор не видал, по милости Божией. Я услышал тогда и голос Господа ко мне:

— Иоанн, Иоанн! Вот тебе была помощь, теперь смотри сам, чтоб больше не пострадать в будущем веке.

Я же (сказал он), поклонившись, сказал:

— Господи, зачем ты оставил меня на жестокое мучение?

— По мере твоего терпения было это послано тебе, чтоб ты, испытанный огнем, стал чист, как золото; выше силы не допустит Бог искушения человеку, чтоб не изнемог он и не был поруган лукавым змеем. Но как разумный хозяин поручает крепким и сильным рабам большую и тяжелую работу, а слабосильным и слабым — плохую и легкую, так понимай и ты о борьбе с телесною похотью, из-за которой ты молишься о себе. Но помолись тому мертвецу, который находится близ тебя, чтоб он излечил тебя от блудной страсти: он сделал больше Иосифа и может помогать страдающим от этой страсти.

А я (продолжал он), не зная имени этого мертвеца, стал восклицать:

— Господи, помилуй меня молитвами этого преподобного!

Потом я узнал, что это был Моисей, родом угрин (венгерец). Тогда меня осиял несказанный свет, в котором я и теперь нахожусь, не нуждаясь в свете ни ночью, ни днем, и все достойные, которые приходят ко мне, довольствуются этим светом и видят воочию мое утешение, которое осветило меня в ту ночь Воскресения, давая надежду на будущий свет.

Окончив этот рассказ о многострадальной жизни своей, преподобный отец наш Иоанн обратился к одержимому страстью плотскою и сказал:

— Мы ведь сами, брат, помышляем своим умом о плотском, за это и попускает на нас Бог страдания Своим праведным судом, потому что мы не приносим достойных плодов покаяния. Но, брат, я скажу тебе: помолимся этому преподобному Моисею, и он поможет тебе.

После этого он помолился вместе с одержимым страстью; потом взял одну кость от мощей преподобного Моисея и дал ему, говоря:

Сделав это, брат тотчас почувствовал, как угас жар в теле его; блудная страсть перестала беспокоить Иоанна и замерла в теле его; с тех пор не было ему более мучений от нее. Тогда святой и брат, одержимый страстью, вместе воздали хвалу Богу за то, что тех, которые прославили Его чистотою в своей жизни, прославляет Он и по смерти чудесами, очищающими людей от греха.

Вскоре после рассказа о своих великих страданиях многострадальный затворник, преподобный отец наш Иоанн 18 июля предал дух свой в руки Господу, чтоб воцариться с Тем же, с Кем вместе пострадал. Мощи же его святые, подающие неоскудевающее исцеление, как столп защиты от лица вражьего, стоят и теперь непоколебимо там, где он сначала сам себя закопал по плечи, когда подвизался, и после, когда узнал время своего преставления. Молитвами многострадального сего затворника, преподобного отца нашего Иоанна (честное тело которого, как победившего телесную страсть многим страданием, стало столпом в доме Божием), да будем и мы направлены, как светом с столпом, явившимся пред Моисеем, — в ту обетованную небесную землю, текущую молоком и медом, чего удостаиваются кормящиеся грудью младенцы, а также и этот девственник Иоанн, подобно Иоанну — наперснику Христа, благодатью и слову в Троице славимого Бога, Которому воссылается слава ныне и вечно. Аминь.

Тропарь преподобного Иоанна Многострадального, Печерского, в Ближних пещерах

Терпения столп воистину непоколебимый/ и забрало от вражиих стреляний необоримо,/ равноангельне и многострадальне отче наш Иоанне,/ имуще тя, мы, недостойнии, молимся,/ припадающе к честным твоим мощем тепле:/ избави нас душетленных страстей плотских и спаси твоими молитвами.

Кондак преподобного Иоанна Многострадального, Печерского, в Ближних пещерах

Столп целомудрия, вражиими бореньми непобедимь сый,/ аки столп, многострадальное водруженно оставил еси нам тело твое,/ всечестне Иоанне,/ емуже в немощех душевных и телесных покланяющеся,/ молим тя, преподобне:/ моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Инок Киево-Печерского монастыря, явивший пример тяжкой борьбы с плотью и победу над ее вожделениями. Чтобы побороть в себе плотскую похоть, преподобный понес многие подвиги: почти тридцать лет пробыл в затворе, изнуряя тело постом, бдениями и тяжкими веригами. Но брань не проходила. Тогда святой закопал себя по грудь в пещере преподобного Антония на всю Четыредесятницу.

Диавол старался устрашить подвижника видением огромного змея, дышащего огнем и готового пожрать святого. Благодаря помощи Божией и своей твердой воле преподобный в ночь Святой Пасхи избавился от мучившей его страсти и получил от Бога дар помогать и другим в подобном искушении. Почил о Господе не ранее 1160 г.

См. также: «» в изложении свт. Димитрия Ростовского.

Терпения столп воистину непоколебимый/ и забрало от вражиих стреляний необоримо,/ равноангельне и многострадальне отче наш Иоанне,/ имуще тя, мы, недостойнии, молимся,/ припадающе к честным твоим мощем тепле:/ избави нас душетленных страстей плотских и спаси твоими молитвами.

Столп целомудрия, вражиими бореньми непобедимь сый,/ аки столп, многострадальное водруженно оставил еси нам тело твое,/ всечестне Иоанне,/ емуже в немощех душевных и телесных покланяющеся,/ молим тя, преподобне:/ моли Христа Бога непрестанно о всех нас.

Припе́в: Преподо́бне о́тче Иоа́нне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 31 июля (18 июля ст. ст.)

Ирмо́с: Во́ды дре́вле ма́нием Боже́ственным во еди́но со́нмище совокупи́вый и раздели́вый мо́ре изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш препросла́влен е́сть, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Во́ды жа́ждущим в пусты́ни лю́дем Твои́м иногда́ да́вый, и мне́, Христе́ мо́й, жа́ждущему хвалу́ принести́ Тебе́, да́ждь во́ду благода́ти, да в па́мяти преподо́бнаго Твоего́ воспою́ пе́снь: я́ко просла́вися.

Те́сный пу́ть и мно́гия ско́рби Ты́ Са́м показа́л еси́, Го́споди, ше́ствующим к Ца́рствию Твоему́, его́же жела́я, преподо́бный Тво́й ра́достно ско́рби подъя́л е́сть в жи́зни се́й, да та́мо возвесели́тся, поя́: я́ко просла́вися.

Гла́с всегда́шняго ра́дования и шу́м пра́зднующих непреста́нно помина́я, свя́те Иоа́нне, зову́щия к суете́ пре́лести оста́вль, Христо́в яре́м взя́л еси́ на ся́ и ле́гце то́й в наде́жди ско́раго премене́ния носи́л еси́, поя́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Удали́вся стра́стнаго ми́ра, блаже́нне, прите́кл еси́, я́ко еле́нь, на Пече́рскую го́ру, иде́же струя́ми духо́внаго пото́ка, блаже́нных оте́ц, напои́в ду́шу, воспе́л еси́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: С корабле́м потопля́емь душе́вным в мо́ри страсте́й, вопию́ Ти́, Чи́стая: ми́лостию Твое́ю помози́ мне́ и от потопле́ния изба́ви, еси́ бо кора́бль хотя́щим спасти́ся и ти́хое приста́нище жите́йских пла́ваний.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ Приведы́й, сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Я́ко от не су́щия, мирски́я ве́щи избе́г, в ти́хое приста́нище и́ночествующих прите́кл еси́, о́тче, с ни́миже живы́й, Еди́наго любя́ Бо́га, воспе́л еси́: Христе́ мо́й, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Пречи́стому и Непоро́чному А́гнцу после́довати хотя́ща тя́ в чистоте́, блаже́нне, ви́дя, вра́г скве́рный нападе́ на тя́ разжже́нием плотски́м, ему́же проти́ву ста́л еси́, смиря́я пло́ть свою́ посто́м и жа́ждею и в моли́тве поя́: Христе́ мо́й, утверди́ мене́.

Читайте так же:  Молитва о безопасности

Отпаде́ние Присносу́щнаго Све́та блуднико́м помина́я, преподо́бне, в те́мную всели́лся еси́ пеще́ру, и, при гро́бе вели́каго Анто́ния безмо́лвствуя, сво́й исхо́д помина́л еси́ при́сно, и та́ко обре́л еси́ ми́р в косте́х твои́х.

Не сме́рть, но премене́ние на живо́т лу́чший святы́м Бо́жиим е́сть, и́бо а́ще и во гробе́х положе́ни су́ть, но Бо́гови живу́т при́сно и гла́с испуща́ют; я́коже и к тебе́, о́тче Иоа́нне, от гро́ба вели́каго Анто́ния гла́с бы́сть, на безмо́лвие тя́ призыва́яй.

Богоро́дичен: Ча́с Су́дный помина́ю, но премене́ния от страсте́й на живо́т безстра́стный не и́мам, Чи́стая Богоро́дице; моли́тв ра́ди преподо́бнаго де́вственника Иоа́нна от любве́ страсте́й отврати́ и в любви́ Сы́на Твоего́ утверди́ мене́.

Блаже́нству не оскверни́вшихся с жена́ми поревнова́в, да после́дуеши А́гнцу на горе́ Сио́нстей, поста́вил еси́ де́вство свое́ соблюсти́ нескве́рно и соблю́л еси́ е́ це́ло, мно́гими напа́стьми бесо́вскими невреди́мо; те́мже пое́ши пе́снь но́вую, преподо́бне Иоа́нне, и ра́дуется со А́нгелы ду́х тво́й.

Богоро́дичен: Блаже́нству де́вственник не поревнова́х, окая́нный, оскверни́х креще́ния моего́ ри́зу блу́дными растле́нии и удали́хся благода́ти Твоея́, Нескве́рный А́гнче, Сы́не Бо́жий, страсте́й ра́ди святы́х Твои́х и Пречи́стыя Богоро́дицы да́ждь ми́ исправле́ние и поми́луй мя́.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Положи́л еси́ житие́ твое́ в те́мней пеще́ре, о́тче, неисхо́дно, до́ндеже стра́стная мгла́ во све́т преложи́тся молча́нием и неви́дением чу́вственнаго све́та.

Мно́гия ско́рби подъя́л еси́, свя́те, со страстьми́ боря́ся, а́ки с лю́тыми зверьми́, жесто́кая те́х нападе́ния посто́м и бде́нием в теле́снем соста́ве свое́м кре́пко обуздава́я.

Огне́м бесо́вских прило́г пали́мую пло́ть твою́ не моги́й устуди́ти, блаже́нне, на́г изво́лил еси́ жи́ти в те́сне ме́сте, сту́дению к теплоте́ духо́вней та́мо подвиза́яся.

Зве́ря лю́та и неукроти́ма, свирепе́ющее те́ло свое́, смири́ти хотя́, тя́жкими желе́зы связа́л еси́, преподо́бне, да не по́хотствует на ду́ха, но па́че да повину́ется ду́ху.

Богоро́дичен: От мно́гаго невоздержа́ния востаю́щих на мя́ страсте́й не моги́й укроти́ти, к Тебе́ прибега́ю, Влады́чице: Ты́, Пречи́стая, си́х нечистоту́ смири́ и спаси́ мя́ от те́х нападе́ния.

Ирмо́с: На земли́ Неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и, к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

На земли́ живы́й вся́к, кто́ не удиви́тся терпе́нию твоему́, о́тче, и́бо, ископа́в себе́ ро́в и на́г вше́д, окопа́лся еси́ до ра́му, пе́рстию угнета́я плотско́е стремле́ние, от супоста́та врага́ дви́жимое.

Твое́ те́ло, пе́рстию угнета́емо, уныва́ше, но вра́г бо́дрствоваше, кре́пко востава́я бра́нию и напа́дая страхова́ньми, хотя́ та́ко одоле́ти тебе́, да не я́звен паде́т от тебе́, преподо́бне.

У́м тво́й, всече́стне Иоа́нне, горя́щ к Бо́гу, ви́дя, диа́вол злохи́трым пла́менем со дна́ паля́ше у́ды твоя́ и утро́бу, но ты́, о се́й боле́зни неради́в, изво́лил еси́ Го́спода ра́ди сгоре́ти, не́же бы́ти поруга́н бе́сом.

Я́дом а́спидным не моги́й сатана́ чистоты́ твоея́ порази́ти, блаже́нне, во змия́, огне́м ды́шуща, преобрази́ся, да поне́ та́ко устраши́в, победи́т тя́, непобеди́маго во́ина Христо́ва.

Богоро́дичен: Я́д а́спиден, стра́стныя прило́ги, и́миже вра́г се́рдце ми́ уязвля́ет, цельбо́ю ми́лости Твоея́ уврачу́й, Безневе́стная Де́во, я́ко да спасе́н от си́х, пло́д покая́ния принесу́ Ти́ всеце́лый.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́, мя́, Упра́вителю, спаси́.

Бе́здна после́дняя отве́рзе горта́нь, нечи́стый во зми́я преобрази́выйся диа́вол воспе́нися, пламеноно́сными дыша́ зия́нии, хотя́ше поглоти́ти тя́, но ты́, о́тче, бы́л еси́ а́ки сто́лп недви́жимь, поя́: Бо́же мо́й, Упра́вителю, мя́ спаси́.

На ка́мени тве́рдыя ве́ры стоя́, преподо́бне, щито́м наде́жды покры́лся еси́, и, бу́рю злоко́зненнаго врага́ ни во что́ же вмени́в, на главу́ его́ обрати́л еси́, и, в горта́ни того́ сы́й, не устраши́лся еси́, зовы́й ко Христу́: Упра́вителю, мя́ спаси́.

Ки́т мы́сленный главу́ твою́, блаже́нне, в горта́нь сво́й вложи́, и опали́шася тебе́ власи́, но не опали́ся малоду́шием се́рдце твое́, о́тче, и́мже взыва́л еси́. И Госпо́дь услы́ша тя́, я́ко До́бр Ко́рмчий, любоприима́тельне спаса́я.

Моли́тва твоя́, Иоа́нне, бы́сть стре́лы мо́лниины на сопроти́внаго си́лу, ре́кл бо еси́: Бо́же мо́й, вску́ю мя́ еси́ оста́вил? И а́бие исчезе́ льсти́вый я́звен и ктому́ не прибли́жися уже́ к тебе́, Све́том Боже́ственным прогна́н.

Богоро́дичен: Стре́лы мы́сленнаго супоста́та страстьми́ ура́ниша ми́ се́рдце, те́м от го́рести души́ моея́ к тебе́ вопию́, Чи́стая: исто́ргни ты́я руко́ю Твое́ю, я́ко ро́ждшая Христа́, Цели́теля моего́.

Сто́лп целому́дрия, вра́жиими боре́ньми непобеди́мь сы́й, а́ки сто́лп, многострада́льное водруже́нно оста́вил еси́ на́м те́ло твое́, всече́стне Иоа́нне, ему́же в не́мощех душе́вных и теле́сных покланя́ющеся, мо́лим тя́, преподо́бне: моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о все́х на́с.

Возлюби́в, преподо́бне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́я концы́ блиста́нием духо́вным. Те́м, припа́дая, молю́ тя́: просвети́ мои́ о́чи душе́внии воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и сле́зы, боле́зни и изможде́ние те́ла блаже́нныя ра́ди бу́дущия жи́зни, ея́же ны́не наслажда́яся, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмо́с: Я́коже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́коже пра́х от ве́тра и я́коже ды́м от тучено́снаго о́блака погиба́ет, та́ко и Све́ту Боже́ственному прише́дшу, исчезе́ лука́вый, ты́ же, о́тче, поклони́лся еси́ Го́сподеви, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Бли́з Госпо́дь бы́сть призыва́ющу ти́ в по́мощь, свя́те, Его́же благода́ть ощути́в, ра́достною душе́ю из глубины́ се́рдца воспе́л еси́: Бо́же, благослове́н еси́.

Я́коже прему́др господи́н кре́пкому рабу́ вели́кое налага́ет де́ло, та́ко и Госпо́дь попусти́ тебе́ терпе́ти дневны́й и нощны́й ва́р раздеже́ний плотски́х, ты́ же терпеливоду́шне поне́сл еси́ его́, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Я́ко прему́др Влады́ка, Сы́н Тво́й, Де́во, на лени́ваго мя́ ле́гким страсте́м приити́ попуща́ет, но пре́жде да́же не приидо́ша о́ныя, а́з изнемого́х, те́м к Тебе́ вопию́: помози́ ми́, о Ма́ти Сло́ва, Ты́ бо благослове́нна еси́.

Ирмо́с: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В нестерпи́мем огни́ разжже́ний плотски́х повелева́ет тебе́, блаже́нне, свы́ше гла́с помоли́тися мертвецу́, могу́щему во страсте́х блу́дных помога́ти и про́чим, да пою́т Го́спода во ве́ки.

И́же бо́лее Ио́сифа сотвори́вый, внегда́, плене́н сы́й, скве́рней жене́ не повину́ся, то́й и тебе́, свя́те, посо́бствова хода́тайством к Бо́гу, И́мже избы́в страсте́й тле́нных, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Твое́ великоду́шие, о́тче, тьма́ми светле́йшее со́лнца ви́дя Бо́жие О́ко, све́т низпосла́ благода́ти, и мра́к па́губнаго блуда́ от косте́й твои́х поги́бе весьма́. Про́чее же пожи́в в тишине́, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Безстра́стным подая́й у́мное весе́лие Влады́ка, подаде́ и тебе́, преподо́бне Иоа́нне, по мно́гих труде́х, е́же от Све́та Боже́ственнаго прие́мь, возра́довался еси́ и ны́не на Небеси́ весели́шися с пою́щими Го́спода во ве́ки.

Богоро́дичен: Вне́ страсте́й заче́ншая, Де́во, и без по́хоти му́жеския ро́ждшая Бо́жие Сло́во, начина́ющияся во тьме́ лука́ваго прило́ги истреби́, да, грехолю́бия избы́в, сподо́блюся Го́спода пе́ти во ве́ки.

Ирмо́с: Но́вое чу́до и Боголе́пное: деви́ческую бо две́рь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет Две́рь затворе́на; Сию́ неизрече́нно я́ко Богома́терь велича́ем.

Читайте так же:  Молитва н привлечение денег
Видео (кликните для воспроизведения).

Но́вую жи́знь нача́л еси́, егда́ по мно́зем страда́нии страсте́й бу́ря в тебе́ ути́шися, о́тче, и пожи́л еси́ в тишине́ про́чее вре́мя, си́лу Бо́жию велича́яй.

На тве́рдем ка́мени терпе́ния стоя́, бы́л еси́ а́ки сто́лп кре́пок, проти́ву лица́ вра́жия, его́же стре́лы, прира́жшеся тебе́, сокруши́шася, те́м тя́, Иоа́нне, велича́ем.

Чи́ст душе́ю и те́лом на земли́ пожи́в, отше́л еси́ к Небе́сным, с чи́стыми се́рдцем лице́ Бо́жие ви́дети, Его́же зре́нием наслажда́яся, моли́ся о на́с, преподо́бне, да с тобо́ю Тро́ицу велича́ем.

Блаже́нна жи́знь твоя́, Иоа́нне, блаже́нна кончи́на, но блаже́ннейший живо́т в немерца́ющем све́те, его́же ра́ди мно́гия поне́сл еси́ ско́рби, ны́не, ра́дуяся, моли́ся о на́с, чту́щих па́мять твою́, всему́дре.

Богоро́дичен: Жи́зни Нача́льника от крове́й Твои́х ро́ждшая, Де́во, безсе́менно, моли́тв ра́ди де́вственника Иоа́нна на́с, покланя́ющихся Тебе́, к жи́зни ве́чней упра́ви, да Тя́, Исто́чника жи́зни ро́ждшую, велича́ем.

Чистоты́ ра́ди своея́ ско́рбную ше́ствуя стезю́, се́ял еси́ мно́гия сле́зы; ны́не же с весе́лием жня́й блаже́нныя рукоя́ти, моли́ся о на́с, преподо́бне, со святы́ми отцы́, да и мы́ прича́стницы ва́шего блаже́нства бу́дем: мы́ бо ча́да ва́ша и о́вцы слове́сныя уче́ний ва́ших.

Богоро́дичен: Чи́стая Де́во, Сло́ва врата́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, моли́ спасти́ся на́м, рабо́м Твои́м.

Инок Ки­е­во-Пе­чер­ско­го мо­на­сты­ря, явив­ший при­мер тяж­кой борь­бы с пло­тью и по­бе­ду над ее во­жде­ле­ни­я­ми. Чтобы по­бо­роть в се­бе плот­скую по­хоть, пре­по­доб­ный по­нес мно­гие по­дви­ги: по­чти трид­цать лет про­был в за­тво­ре, из­ну­ряя те­ло по­стом, бде­ни­я­ми и тяж­ки­ми ве­ри­га­ми. Но брань не про­хо­ди­ла. То­гда свя­той за­ко­пал се­бя по грудь в пе­ще­ре пре­по­доб­но­го Ан­то­ния на всю Че­ты­ре­де­сят­ни­цу.

Диа­вол ста­рал­ся устра­шить по­движ­ни­ка ви­де­ни­ем огром­но­го змея, ды­ша­ще­го ог­нем и го­то­во­го по­жрать свя­то­го. Бла­го­да­ря по­мо­щи Бо­жи­ей и сво­ей твер­дой во­ле пре­по­доб­ный в ночь Свя­той Пас­хи из­ба­вил­ся от му­чив­шей его стра­сти и по­лу­чил от Бо­га дар по­мо­гать и дру­гим в по­доб­ном ис­ку­ше­нии. По­чил о Гос­по­де не ра­нее 1160 г.

Мученик Твой, Господи Иоанне, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе Бога нашего имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости того молитвами спаси души наши.

Кондак великомученику Иоанну Новому, глас 6-й

Звезда светлая явился еси непрелестная мирови, Солнца Христа возвещающи зарями твоими, страстотерпче Иоанне, и прелесть погасил еси всю, нам же подавши свет, молися непрестанно о всех нас.

Величание великомученику Иоанну Новому

Величаем тя, страстотерпче святый Иоанне, и чтем честная страдания твоя, иже за Христа претерпел еси.

Молитва первая великомученику Иоанну Новому читаемая на успешную торговлю

Святый великомучениче Иоанне! Призри с небеснаго чертога на требующих твоея помощи и не отвергни прошений наших, но, яко присный благодетель и ходатай наш, моли Христа Бога, да, человеколюбив и многомилостив сый, сохранит нас от всякаго лютаго обстояния: от труса, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани. Да не осудит нас грешных по беззаконием нашим, и да не во зло обратим благая, даруемая нам от Всещедраго Бога, но во славу святаго имене Его и в прославление крепкаго твоего заступления. Да молитвами твоими даст нам Господь мир помыслов, воздержание от пагубных страстей и от всякия скверны и да укрепит во всем мире Свою Едину Святую, Соборную и Апостольскую Церковь, юже стяжал есть честною Своею Кровию. Молися прилежно, святий мучениче, да благословит Христос Бог державу, да утвердит во святей Своей Православней Церкви живый дух правыя веры и благочестия, да вси члены ея, чистии от суемудрия и суеверия, духом и истиною покланяются Ему и усердно пекутся о соблюдении Его заповедей, да мы вси в мире и благочестии поживем в настоящем веце и достигнем блаженныя вечныя жизни на небеси, благодатию Господа нашего Иисуса Христа, Емуже подобает всякая слава, честь и держава со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая великомученику Иоанну Новому для того же

О святый угодниче Божий, Иоанне! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякого зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойни есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.

Молитва третья великомученику Иоанну Новому для того же

Святый, славный и всехвальный Великомучениче Христов, Иоанне, несумненный ходатаю нашего спасения. Молим Тя раби Твои, собрании днесь в Божественнем Твоем храме и раце святых мощей поклоняющиеся; милостив буди якоже нам, тако и далече отстоящим и на помощь Тя призывающим и мученическая Твоя страдания похвалами ублажающим. Испроси нам всем у Многомилостиваго Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа прощения и оставления грехов до сего дне и часа содеянных нами. Сохрани нас невредимых от всех козней лукаваго и ненаветну жизнь нашу соблюди от всех зол душевных и телесных; всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Столп огнезрачный и светоносное солнце, возсиявшее на горе Печерской, великаго Антония со всем собором Богоносных отец приводим Тебе, Христе, в молитву, ихже ради молим, подаждь обители нашей благодать и душам нашим велию милость.

Кондак всем преподобным Киево-Печерским, глас 2-й

Лик постнический собрася умне, мысленныма зряще очима, приидите, людие, хвалами почтите, покланяющеся мощем их, любовныя принесите дары, тии бо суть к Богу ходатае и молитвенницы о душах наших.

Величание всем преподобным Киево-Печерским

Величаем вас, преподобнии отцы наши Печерскии, и чтим святую память вашу, вы бо молите о нас Христа Бога нашего.

Молитва первая всем преподобным Киево-Печерским об укреплении веры, возрождении России

Преподобнии и богоноснии отцы наши Антоние и Феодосие, и вси преподобнии Печерстии, светила земная пресветлая, от темных мест пещерных в земли Русской славно просиявшии, и сию многими светозарными ангелонравнаго вашего жития звездами онебесившии, всю же Вселенную высоких добродетелей светлостьми и чудес божественных блистаньми удивившии, и ныне смертным западом плотски на время во гроб зашедше, душами со Христом Солнцем Правды, суще праведницы просвещаетеся, яко солнце во Царствии Небеснем: идеже молитвенная ваша к Богу Свету лучи о Отечестве своем простирающе, не забудите и нас, всегдашния своя молитвенники, в нощи страстей и скорбей пребывающия, свыше благодатными призирати осиянии; яко да во свете добродетельнаго вашего жития право ходяще, сподобимся зрети свет неприкосновенныя славы Божия, хваляще Его купно с вами в нескончаемыя веки. Аминь.

Молитва вторая всем преподобным Киево-Печерским о покровительстве Киеву, помощи в преодолении тяжких жизненных ситуаций

О угодницы Христовы, преподобнии отцы наши Антоние и Феодосие и вси святии Киево-Печерстии, светильницы пресветлые, святостию иноческаго жития первые просиявшие на земле Российстей, покровители града Киева и всего отечества нашего! К вам, молитвенникам теплым и предстателям непостыдным, усердно притекаем, в нуждах и скорбях наших утешения и помощи просяще. Помозите нам, рабам Божиим (имена), заступницы наши! Утвердите нас в вере свя­тей, сохраните Церковь Божию от пагубных ересей и расколов, научите нас всегда творити заповеди Божия и вся предания церковная, от отец нам заповеданная, будите нам благосердые отцы и теплые молитвенницы, яко да прославим имя Живоначальныя Троицы, Отца и Сына и Святаго Духа во веки. Аминь.

Читайте так же:  Молитвы для здоровья и удачи

Молитва третья всем преподобным Киево-Печерским о наставлении на путь истинный

О преподобнии и богоноснии отцы наши Афонстии, светила земная пресветлая, от пустынных удолий Святыя Горы Афонския, в Церкви Православней славно просиявшии, и Святую Гору вселения вашего жития добротами онебесившии, всю же вселенную высоких добродетелей светлостьми и чудес Божественных блистании удивившии. Ныне смертным западом вы плотски на время во гроб зашедше, душами вашими со Христом, Солнцем правды, суще праведницы, просвещаетеся яко солнце во царствии небеснем, идеже молитвенныя ваша, к Богу, Свету истинному, лучи простирающе, не забудите и нас, чад ваших духовных, в нощи страстей и скорбей пребывающих, свыше благодатными призирати осиянии, яко да во свете добродетельнаго жития вашего право ходяще путем заповедей Христовых, сподобимся зрети свет неприступныя славы Божия, хваляще купно с вами в Троице Святей славимаго и покланяемаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа в нескончаемыя веки. Аминь.

Молитва четвёртая всем преподобным Киево-Печерским о том же

Терпе́ния сто́лп вои́стинну непоколеби́мый и забра́ло от вра́жиих стреля́ний необори́мо, равноа́нгельне и многострада́льне о́тче на́ш Иоа́нне, иму́ще тя́, мы́, недосто́йнии, мо́лимся, припа́дающе к честны́м твои́м моще́м те́пле: изба́ви на́с душетле́нных страсте́й плотски́х и спаси́ твои́ми моли́твами.

Ко́е хвале́ние принесе́м тебе́, преподо́бне о́тче? Или́ ко́ими пе́сньми воспое́м по́двиги твоя́, Иоа́нне прему́дре? Во пло́ти бо сы́й, безпло́тнаго врага́ по́двиги твои́ми победи́л еси́ и чистоту́ соблю́л еси́, ея́же ра́ди мно́го пострада́в, и ны́не на ме́сте поко́я с де́вственники водворя́яся, моли́ся Христу́ Влады́це умири́ти ми́р и спасти́ ду́ши на́ша.

Ирмос: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Во́ды жа́ждущим в пусты́не лю́дем Твои́м иногда́ да́вый, и мне́, Христе́ мо́й, жа́ждущему хвалу́ принести́ Тебе́, да́ждь во́ду благода́ти, да в па́мяти преподо́бнаго Твоего́ воспою́ пе́снь: я́ко просла́вися.

Те́сный пу́ть и мно́гия ско́рби Ты́ Са́м показа́л еси́, Го́споди, ше́ствующим к Ца́рствию Твоему́, его́же жела́я, преподо́бный Тво́й ра́достно ско́рби подъя́л е́сть в жи́зни се́й, да та́мо возвесели́тся, поя́: я́ко просла́вися.

Гла́с всегда́шняго ра́дования и шу́м пра́зднующих непреста́нно помина́я, свя́те Иоа́нне, зову́щия к суете́ пре́лести оста́вль, Христо́в яре́м взя́л еси́ на ся́ и ле́гце то́й в наде́жде ско́раго премене́ния носи́л еси́, поя́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Удали́вся стра́стнаго ми́ра, блаже́нне, прите́кл еси́, я́ко еле́нь, на Пече́рскую го́ру, иде́же струя́ми духо́внаго пото́ка, блаже́нных оте́ц, напои́в ду́шу, воспе́л еси́ Бо́гу: я́ко просла́вися.

Богородичен: С корабле́м потопля́емь душе́вным в мо́ри страсте́й, вопию́ Ти, Чи́стая: ми́лостию Твое́ю помози́ мне́ и от потопле́ния изба́ви, еси́ бо кора́бль хотя́щим спасти́ся и ти́хое приста́нище жите́йских пла́ваний.

Ирмос: Иже от не су́щих вся́ приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Яко от не су́щия, мирски́я ве́щи избе́г, в ти́хое приста́нище и́ночествующих прите́кл еси́, о́тче, с ни́миже живы́й, Еди́наго любя́ Бо́га, воспе́л еси́: Христе́ мо́й, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Пречи́стому и Непоро́чному Агнцу после́довати хотя́ща тя́ в чистоте́, блаже́нне, ви́дя, вра́г скве́рный нападе́ на тя́ разжже́нием плотски́м, ему́же проти́ву ста́л еси́, смиря́я пло́ть свою́ посто́м и жа́ждею и в моли́тве поя́: Христе́ мо́й, утверди́ мене́.

Отпаде́ние Присносу́щнаго Све́та блуднико́м помина́я, преподо́бне, в те́мную всели́лся еси́ пеще́ру, и, при гро́бе вели́каго Анто́ния безмо́лвствуя, сво́й исхо́д помина́л еси́ при́сно, и та́ко обре́л еси́ ми́р в косте́х твои́х.

Не сме́рть, но премене́ние на живо́т лу́чший святы́м Бо́жиим е́сть, и́бо а́ще и во гро́бех положе́ни су́ть, но Бо́гови живу́т при́сно и гла́с испуща́ют; я́коже и к тебе́, о́тче Иоа́нне, от гро́ба вели́каго Анто́ния гла́с бы́сть, на безмо́лвие тя́ призыва́ющ.

Богородичен: Ча́с Су́дный помина́ю, но премене́ния от страсте́й на живо́т безстра́стный не и́мам, Чи́стая Богоро́дице; моли́тв ра́ди преподо́бнаго де́вственника Иоа́нна от любве́ страсте́й отврати́ и в любви́ Сы́на Твоего́ утверди́ мене́.

Блаже́нству не оскверни́вшихся с жена́ми поревнова́в, да после́дуеши Агнцу на горе́ Сио́нстей, поста́вил еси́ де́вство свое́ соблюсти́ нескве́рно и соблю́л еси́ е́ це́ло, мно́гими напа́стьми бесо́вскими невреди́мо; те́мже пое́ши пе́снь но́вую, преподо́бне Иоа́нне, и ра́дуется со Ангелы ду́х тво́й.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Блаже́нству де́вственник не поревнова́х, окая́нный, оскверни́х креще́ния моего́ ри́зу блу́дными растле́нии и удали́хся благода́ти Твоея́, Нескве́рный Агнче, Сы́не Бо́жий, страсте́й ра́ди святы́х Твои́х и Пречи́стыя Богоро́дицы да́ждь ми́ исправле́ние и поми́луй мя́.

Ирмос: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Положи́л еси́ житие́ твое́ в те́мней пеще́ре, о́тче, неисхо́дно, до́ндеже стра́стная мгла́ во све́т преложи́тся молча́нием и неви́дением чу́вственнаго све́та.

Мно́гия ско́рби подъя́л еси́, свя́те, со страстьми́ боря́ся, а́ки с лю́тыми зверьми́, жесто́кая те́х нападе́ния посто́м и бде́нием в теле́сном соста́ве свое́м кре́пко обуздава́я.

Огне́м бесо́вских прило́г пали́мую пло́ть твою́ не моги́й устуди́ти, блаже́нне, на́г изво́лил еси́ жи́ти в те́сне ме́сте, сту́дению к теплоте́ духо́вней та́мо подвиза́яся.

Зве́ря лю́та и неукроти́ма — свирепе́ющее те́ло свое́, смири́ти хотя́, тя́жкими желе́зы связа́л еси́, преподо́бне, да не по́хотствует на ду́ха, но па́че да повину́ется ду́ху.

Богородичен: От мно́гаго невоздержа́ния востаю́щих на мя́ страсте́й не моги́й укроти́ти, к Тебе́ прибега́ю, Влады́чице: Ты́, Пречи́стая, си́х нечистоту́ смири́ и спаси́ мя от те́х нападе́ния.

Ирмос: На земли́ Неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и, к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

На земли́ живы́й вся́к, кто́ не удиви́тся терпе́нию твоему́, о́тче, и́бо, ископа́в себе́ ро́в и на́г вше́д, окопа́лся еси́ до ра́му, пе́рстию угнета́я плотско́е стремле́ние, от супоста́та врага́ дви́жимое.

Твое́ те́ло, пе́рстию угнета́емо, уныва́ше, но вра́г бо́дрствоваше, кре́пко востаю́щи бра́нию и напа́дающи страхова́ньми, хотя́ та́ко одоле́ти тебе́, да не я́звен паде́т от тебе́, преподо́бне.

Ум тво́й, всече́стне Иоа́нне, горя́щ к Бо́гу, ви́дя, диа́вол злохи́трым пла́менем со дна́ паля́ше у́ды твоя́ и утро́бу, но ты́, о се́й боле́зни неради́в, изво́лил еси́ Го́спода ра́ди сгоре́ти, не́же бы́ти поруга́н бе́сом.

Ядом а́спидным не моги́й сатана́ чистоты́ твоея́ порази́ти, блаже́нне, во зми́я, огне́м ды́шуща, преобрази́ся, да поне́ та́ко устраши́в, победи́т тя́, непобеди́маго во́ина Христо́ва.

Богородичен: Яд а́спиден, стра́стныя прило́ги, и́миже вра́г се́рдце ми́ уязвля́ет, цельбо́ю ми́лости Твоея́ уврачу́й, Безневе́стная Де́во, я́ко да спасе́н от си́х, пло́д покая́ния принесу́ Ти всеце́лый.

Ирмос: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя́, Упра́вителю, спаси́.

Читайте так же:  Тайная молитва соломона

Бе́здна после́дняя отве́рзе горта́нь, нечи́стый во зми́я преобрази́выйся диа́вол воспе́нися, пламеноно́сными ды́ша зия́нии, хотя́щи поглоти́ти тя́, но ты́, о́тче, бы́л еси́ а́ки сто́лп недви́жимь, поя́: Бо́же мо́й, Упра́вителю, мя́ спаси́.

На ка́мени тве́рдыя ве́ры стоя́, преподо́бне, щито́м наде́жды покры́лся еси́, и, бу́рю злоко́зненнаго врага́ ни во что́ же вмени́в, на главу́ его́ обрати́л еси́, и, в горта́ни того́ сы́й, не устраши́лся еси́, зовы́й ко Христу́: Упра́вителю, мя́ спаси́.

Ки́т мы́сленный главу́ твою́, блаже́нне, в горта́нь сво́й вложи́, и опали́шася тебе́ власи́, но не опали́ся малоду́шием се́рдце твое́, о́тче, и́мже взыва́л еси́. И Госпо́дь услы́ша тя́, я́ко До́бр Ко́рмчий, любоприима́тельне спаса́я.

Моли́тва твоя́, Иоа́нне, бы́сть стре́лы мо́лниины на сопроти́внаго си́лу, ре́кл бо еси́: Бо́же мо́й, вску́ю мя́ еси́ оста́вил? И а́бие исчезе́ льсти́вый я́звен и ктому́ не прибли́жися уже́ к тебе́, Све́том Боже́ственным прогна́н.

Богородичен: Стре́лы мы́сленнаго супоста́та страстьми́ ура́ниша ми́ се́рдце, те́м от го́рести души́ моея́ к тебе́ вопию́, Чи́стая: исто́ргни ты́я руко́ю Твое́ю, я́ко ро́ждшая Христа́, Цели́теля моего́.

Сто́лп целому́дрия, вра́жиими боре́ньми непобеди́мь сы́й, а́ки сто́лп, многострада́льное водруже́нно оста́вил еси́ на́м те́ло твое́, всече́стне Иоа́нне, ему́же в не́мощех душе́вных и теле́сных покланя́ющеся, мо́лим тя́, преподо́бне: моли́ Христа́ Бо́га непреста́нно о все́х на́с.

Возлюби́в, преподо́бне, Христо́вы Боже́ственныя за́поведи и возненави́дев ми́ра сего́ наслажде́ние, прише́л еси́ усе́рдно к Тому́ и бы́л еси́ свети́льник, просвеща́я концы́ блиста́нием духо́вным. Те́м, припа́дая, молю́ тя: просвети́ мои́ о́чи душе́вныя воспе́ти твоя́ по́двиги, поще́ние, и бде́ние, и сле́зы, боле́зни и изможде́ние те́ла блаже́нныя ра́ди бу́дущия жи́зни, ея́же ны́не наслажда́яся, моли́ непреста́нно о все́х на́с.

Ирмос: Якоже дре́вле благочести́выя три́ о́троки ороси́л еси́ в пла́мени халде́йстем, све́тлым Божества́ огне́м и на́с озари́, благослове́н еси́, взыва́ющия, Бо́же оте́ц на́ших.

Якоже пра́х от ве́тра и я́коже ды́м от тучено́снаго о́блака погиба́ет, та́ко и Све́ту Боже́ственному прише́дшу, исчезе́ лука́вый, ты́ же, о́тче, поклони́лся еси́ Го́сподеви, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Бли́з Госпо́дь бы́сть призыва́ющу ти́ в по́мощь, свя́те, Его́же благода́ть ощути́в, ра́достною душе́ю из глубины́ се́рдца воспе́л еси́: Бо́же, благослове́н еси́.

Якоже прему́др господи́н кре́пкому рабу́ вели́кое налага́ет де́ло, та́ко и Госпо́дь попусти́ тебе́ терпе́ти дневны́й и нощны́й ва́р раздеже́ний плотски́х, ты́ же терпеливоду́шне поне́сл еси́ его́, поя́: Бо́же, благослове́н еси́.

Богородичен: Яко прему́др Влады́ка, Сы́н Тво́й, Де́во, на лени́ваго мя́ ле́гким страсте́м приити́ попуща́ет, но пре́жде да́же не приидо́ша о́ныя, а́з изнемого́х, те́м к Тебе́ вопию́: помози́ ми, о Ма́ти Сло́ва, Ты́ бо благослове́нна еси́.

Ирмос: Нестерпи́мому огню́ соедини́вшеся, богоче́стия предстоя́ще, ю́ноши, пла́менем же неврежде́ни, Боже́ственную пе́снь поя́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

В нестерпи́мом огни́ разжже́ний плотски́х повелева́ет тебе́, блаже́нне, свы́ше гла́с помоли́тися мертвецу́, могу́щему во страсте́х блу́дных помога́ти и про́чиим, да пою́т Го́спода во ве́ки.

Иже бо́лее Ио́сифа сотвори́вый, внегда́, плене́н сы́й, скве́рней жене́ не повину́ся, то́й и тебе́, свя́те, посо́бствова хода́тайством к Бо́гу, Имже избы́в страсте́й тле́нных, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Твое́ великоду́шие, о́тче, тма́ми светле́йшее со́лнца ви́дя Бо́жие Око, све́т низпосла́ благода́ти, и мра́к па́губнаго блуда́ от косте́й твои́х поги́бе весьма́. Про́чее же пожи́в в тишине́, ны́не пое́ши Го́спода во ве́ки.

Безстра́стным подая́й у́мное весе́лие Влады́ка, подаде́ и тебе́, преподо́бне Иоа́нне, по мно́гих труде́х, е́же от Све́та Боже́ственного прие́мь, возра́довался еси́ и ны́не на небеси́ весели́шися с пою́щими Го́спода во ве́ки.

Богородичен: Вне́ страсте́й заче́ншая, Де́во, и без по́хоти му́жеския ро́ждшая Бо́жие Сло́во, начина́ющияся во тме́ лука́ваго прило́ги истреби́, да, грехолю́бия избы́в, сподо́блюся Го́спода пе́ти во ве́ки.

Ирмос: Но́вое чу́до и боголе́пное, деви́ческую бо две́рь затворе́нную я́ве прохо́дит Госпо́дь, на́г во вхо́де, и плотоно́сец яви́ся во исхо́де Бо́г, и пребыва́ет две́рь затворе́на; Сию́ неизрече́нно, я́ко Богома́терь велича́ем.

Но́вую жи́знь нача́л еси́, егда́ по мно́гом страда́нии страсте́й бу́ря в тебе́ ути́шися, о́тче, и пожи́л еси́ в тишине́ про́чее вре́мя, си́лу Бо́жию велича́яй.

На тве́рдом ка́мени терпе́ния стоя́, бы́л еси́ а́ки сто́лп кре́пок, проти́ву лица́ вра́жия, его́же стре́лы, прира́жшеся тебе́, сокруши́шася, те́м тя́, Иоа́нне, велича́ем.

Чи́ст душе́ю и те́лом на земли́ пожи́в, отше́л еси́ к небе́сным, с чи́стыми се́рдцем лице́ Бо́жие ви́дети, Его́же зре́нием наслажда́яся, моли́ся о на́с, преподо́бне, да с тобо́ю Тро́ицу велича́ем.

Блаже́нна жи́знь твоя́, Иоа́нне, блаже́нна кончи́на, но блаже́ннейший живо́т в немерца́ющем све́те, его́же ра́ди мно́гия поне́сл еси́ ско́рби, ны́не, ра́дуяся, моли́ся о на́с, чту́щих па́мять твою́, всему́дре.

Богородичен: Жи́зни Нача́льника от крове́й Твои́х ро́ждшая, Де́во, безсе́менно, моли́тв ра́ди де́вственника Иоа́нна на́с, покланя́ющихся Тебе́, к жи́зни ве́чной упра́ви, да Тя́, Исто́чника жи́зни ро́ждшую, велича́ем.

Чистоты́ ра́ди своея́ ско́рбную ше́ствуя стезю́, се́ял еси́ мно́гия сле́зы; ны́не же с весе́лием жня́й блаже́нныя рукоя́ти, моли́ся о на́с, преподо́бне, со святы́ми отцы́, да и мы́ прича́стницы ва́шего блаже́нства бу́дем: мы́ бо ча́да ва́ша и о́вцы слове́сныя уче́ний ва́ших.

Сла́ва, и ны́не, Богородичен:

Чи́стая Де́во, Сло́ва врата́, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, моли́ спасти́ся на́м, рабо́м Твои́м.

Да́л еси́ жела́ние / и к чистоте́ непреста́нное раче́ние / Твоему́ рабу́, Го́споди, / и то́й, прие́мь от Тебе́ наказа́ние, / мно́гое подъя́т от враго́в томле́ние, / но, си́х победи́в до конца́, / венцено́сец показа́ся, / его́же ра́ди и на́с сохрани́ нескве́рны, / Иису́се Человеколю́бче / и Спа́се ду́ш на́ших.

Чи́ст еле́й в сосу́де се́рдца твоего́ имы́й, / Иоа́нне прему́дре, / возже́г о́гнь у́мнаго жела́ния, / с му́дрыми де́вами вше́л еси́ в Черто́г небе́сный, / на бра́к Агнца Непоро́чнаго, / с ни́миже ны́не веселя́ся, / помяни́ и на́с, чту́щих честно́е твое́ успе́ние, / о́тче блаже́ннейший.

Пла́мень любве́ твоея́ к Бо́гу / и вседне́вное жела́ние / опаля́ющаго тя́ зми́я опали́ главу́ / и прогна́ си́лою Вы́шняго Све́та, / я́ко не сме́яше ме́сту твоему́ прибли́житися, / иде́же многотерпели́выя мо́щи твоя́ ны́не ви́дяще, / покланя́емся и мо́лим: / моли́ о на́с, Иоа́нне сла́вне, / я́ко при́сно сы́й моли́твенник о душа́х на́ших.

Сла́ва, гла́с 2:

Де́вственный сосу́д и чистоты́ люби́теля, прииди́те, лю́дие, ублажи́м Иоа́нна многострада́льнаго, пе́нии и пе́сньми того́ восхваля́юще: то́й бо мно́гими страда́нии свои́ми многоко́зненнаго зми́я сокруши́ главу́, блу́дным пла́менем не опали́в своего́ те́ла, чи́ст изы́де с чи́стыми се́рдцем предста́ти Непоро́чному Агнцу, Христу́ Бо́гу. И ны́не служа́ со́лнца светле́йшему Све́ту, мо́лится о на́с приле́жно, чту́щих любо́вию его́ па́мять, и подае́т исцеле́ние ве́рою к нему́ притека́ющим.

И ны́не, Богородичен:

Видео (кликните для воспроизведения).

Спаси́ от бе́д рабы́ Твоя́, Богоро́дице Де́во, я́ко вси́ по Бо́зе к Тебе́ прибега́ем, я́ко неруши́мей стене́ и предста́тельству.

Иоанн печерский молитва
Оценка 5 проголосовавших: 1

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here